Зміна пори року та перші похолодання змушують водіїв задуматись про зміну “взуття” своїх автівок та про технічний чекап перед настанням перших заморозків. Та далеко не кожний, навіть досвідчений, автовласник може правильно підібрати якісну зимову гуму для своїх залізних коней, яка забезпечить потрібний рівень безпеки на дорозі й прослужить не один сезон.
Різниця зимової та літньої гуми не обмежується лише візерунком протектора, кожний виробник підбирає такі суміші для їх створення, що передбачають використання тієї чи іншої гуми в певному температурному діапазоні. Натомість використання шин у непередбачених для цього умовах негативно позначиться на безпеці руху. Літня гума під час зниження температури втрачає свою еластичність та відповідність належним характеристикам.
Так само є хибною думка, що на так званих всесезонних шинах можна кататись цілий рік. Насправді ж вони можуть бути доповненням до комплекту літньої й зимової гуми для періоду міжсезоння. Вони більше розраховані на використання у помірних погодних умовах та на якісному дорожньому покритті.
Які бувають зимові шини?
- Шипована гума – у своїй конструкції вона має металеві шипи, що забезпечують краще зчеплення з дорожнім покриттям в умовах ожеледиці, підвищеної вологості та на вкатаному снігові. Але такі шини є дуже гучними, також під час пересування сухим асфальтом вони будуть зношуватися швидше. Зрештою, для міста це не найкращий варіант.
- Скандинавські шини — вони схожі з шипованими шинами, проте у них відсутні шипи. Натомість малюнок протектора має характерні ромбики, розташовані в шахматному порядку, а також велику кількість ламелей (дрібних ліній). Глибина малюнку зазвичай 9-10 мм, що забезпечує краще зчеплення протектора з засніженою дорогою. Крім того, матеріал скандинавської гуми більш м’який, вона не підійде для пересування сухим асфальтом.
- Гума європейського типу – вона підходить для їзди у регіонах, яким властиві вологі та більш помірні зими. Такі шини забезпечують хороше щеплення з дорогою, для їзди українським містом в зимову пору вони будуть хорошим варіантом, але на вкатаному снігу та під час ожеледиці все одно слід бути обережними. Малюнок їх протектора має більш розгалужений візерунок з великою кількістю водовідвідних каналів та ґрунтозачіпки на периферії протектора.
На що впливають основні параметри зимового взуття для авто?
- Ширина протектора впливає на ковзання – чим вужчою є гума, тим впевненіше автівка буде триматися на дорозі під час ожеледиці.
- Малюнок протектора впливає на гучність під час руху та зчеплення з дорогою. Наприклад, симетричний візерунок більш універсальний, проте він робить авто більш шумним під час їзди містом.
- Від висоти профілю залежить проходження поворотів. Авто на високих покришках буде менш стійким, але здатність поглинання ударів буде кращою.
Обираючи зимову гуму слід зважати також і на рекомендацію автовиробника. Наприклад, поставивши шини більші за шириною, ви збільшуєте місце контакту авто з дорогою, але маса автівки розподілиться таким чином, що зчеплення з дорогою буде нижчим.
Для автомобілів категорії SUV, як Mitsubishi ASX гума має мати міцніший каркас та периферію, ніж та, що призначена для легковиків. Крім того, слід зважати на якість матеріалу, у складі якого мають бути морозостійкі добавки, що даватимуть машині впевненості на слизькій дорозі.
Диски для зимових шин
Обираючи шини за розміром дисків, слід бути уважними. Типорозміри зимової гуми навіть при однаковому радіусі можуть відрізнятися від літньої гуми.
Тож під час покупки варто поміряти ширину обідка колісного диска, він має бути меншим за покришку на 25-30%. Наприклад, якщо у вас гума 195/70, їй підійде диск шириною 5,5 дюймів, а за висотою вона має дорівнювати діаметру диска.
Готуючи автівку до зимового сезону також слід дотримуватися наступних правил:
- Замінювати гуму потрібно на всіх колесах автомобіля;
- Шини повинні бути одного типу та розміру й підходити до дисків.
- Якщо ви встановлюєте нові камерні шини, до них слід придбати нові камери та стрічки обідка.
- До безкамерної гуми слід придбати нові клапани.
- Переходити на зимову гуму краще за все, коли температура повітря кілька днів тримається не вище +5-7 градусів за Цельсієм.
- Старі шини, які вже не підходять до експлуатації, краще здавати на утилізацію.
Обирайте зимові шини обдумано, адже це ваша особиста безпека й комфорт під час поїздок. Якщо ви не впевнені, що можете зробити правильний вибір, звертайтеся за допомогою до фахівців