Керування автомобілем під час ожеледиці та що робити, коли авто починає заносити?

Керування автомобілем під час ожеледиці та що робити, коли авто починає заносити?

buttons.will share

Як тільки-но дорога вкривається тонким льодяним покривом, кількість ДТП на дорогах зростає в десятки разів. Навіть досвідчені водії часом бувають безсилі проти природних явищ. Ні зимова гума, ні досконала гальмівна система не є гарантією того, що автомобіль не почне заносити під час ожеледиці. 

Щоправда, запобігти цій ситуації значно простіше, аніж виправити в процесі. У зимовий період дорога розставляє водіям пастки чи не на кожному метрі, а отже уважність, зосередженість і розсудливість мають множитись утричі. 

Як не допустити занесення та про що слід пам’ятати за кермом взимку?

Під час сильного обмерзання краще за все на кілька днів відмовитися від автомобіля та скористатися громадським транспортом. Проте цей варіант підходить далеко не всім. Тож план Б – дотримання правил безпеки:

  1. Перед виїздом на дорогу слід добре очистити дзеркало та скло вашої автівки, а також змести сніг з даху та капоту, оскільки під час руху він може спричинити вам масу незручностей. Також не забувайте про очищення фар. 
  2. Знижуйте швидкість та будьте максимально обережними у місцях, де збирається вода під час відлиги: низини, мости, тунелі, зупинки громадського транспорту. 
  3. Тримайте дистанцію не тільки відносно тих авто, що попереду, а й позаду вас. 
  4. Гальмуйте завжди завчасно.
  5. Не повертайте кермо одночасно з гальмуванням.
  6. Жодних різких рухів та прискорень.
  7. Наближаючись до пішоходів, місць великого скупчення людей, шкіл чи лікарень, знижуйте швидкість до мінімального показника на спідометрі. 

Ризикові маневрування навіть за хороших дорожніх умов можуть бути небезпечними, тож на зимовий період про це краще забути взагалі. 

Що робити, якщо ви втратили контроль над авто?

Практично завжди зміщення повздовжньої осі авто відносно напрямку його руху відбувається через слизьке дорожнє покриття. Каталізатором такого процесу є хоча б один з наступних факторів: поворот керма, вибоїни чи нерівність траси, гальмування. Ці маневри у поєднанні з високою швидкістю збільшують ризики фатальних наслідків. 

Перше, про що слід пам’ятати, коли вас почало заносити – ні в якому разі не гальмуйте. Оскільки це зробить ваше авто абсолютно некерованою конструкцією, яка нестиметься своїм маршрутом, зовсім не підпорядковуючись вам. 

Наступний алгоритм дій буде залежати від того, який привід у вашого авто. 

  • Задній привід. 

Спочатку потрібно плавно повернути кермо в той бік, куди вас почало заносити, одночасно з поворотом відпустіть педаль газу. Як тільки ви відчуєте, що кут заносу перестає збільшуватись, вирівняйте кермо до середнього значення та поступово набирайте швидкість, щоб продовжити рух. 

  • Передній привід 

Так само поверніть кермо в бік заносу та плавно додайте газу. Звучить як антипорада, проте це єдиний спосіб допомоги переднім колесам витягнути машину в потрібному напрямку і стабілізувати її задню частину. Як тільки відчуєте, що машина далі контролюється вами, поверніть кермо в середнє положення, а після цього вирівняйте в напрямку вашого руху. ʼ

  • Повний привід

Такі автомобілі досить стійкі проти несподіванок під час ожеледиці, оскільки мають досить потужне зчеплення з дорогою. А з допоміжними системами активної та пасивної безпеки автомобіля шанси на халепу знижуються в рази. Наприклад, розумна система повного привода Super-All Wheel Control, як у Mitsubishi Eclipse Cross значно підвищує керованість автомобілем, а зимовий режим Snow Mode буде досить вправним помічником на слизькій дорозі. 

Загалом, якщо таке трапляється з повнопривідним авто, єдиного алгоритму дій не існує. Все залежить від параметрів самої машини: наявність або відсутність систем стабілізації, механізм передачі потужності та ін. 

У будь-якому випадку, найефективнішим способом буде уникнення небезпечних ситуацій. Бережіть себе на дорозі.

menu.footer disclaimer
Created by CF.Digital